Tuesday 1 October 2019

BBM3410Satu2019: Medium Shot (Gadis Trex Production)

Medium Shot Manusia

Beg tangan merupakan aksesori bagi seseorang wanita. Namun, apabila mencari barang di dalam beg tangan, ia boleh dikaitkan dengan gua. Kenapa gua? Kerana, sekiranya sesuatu barang itu sudah masuk ke dalam beg, pasti susah untuk mencari dan mengeluarkannya semula. Kebiasaannya, di dalam beg tangan tersebut terdapat banyak resit dan barang-barang lain. Sehinggakan kita sukar untuk mencari barang yang kita perlukan seperti lipstick, kunci dan sebagainya. Oleh itu, para wanita perlu sentiasa mengemas beg tangan mereka agar mudah untuk mencari barang yang diperlukan pada masa akan datang. 




Pokok-pokok yang berada di Taman Saujana Hijau membuatkan kami berasa seronok untuk mengambil gambar di sana. Kehijauan pokok-pokok tersebut membuatkan kami berada di negara lain. Kami juga dapat melihat tumbuhan-tumbuhan yang berada di luar negara seperti pokok pine, evergreen dan banyak lagi. 




Senyuman manis diberikan walaupun terpaksa bergambar memandang cahaya matahari. Kami mengambil dua ke tiga kali gambar untuk mendapatkan shot yang baik. Ada di antara gambar yang kami ambil gelap kerana kami membelakangi cahaya matahari. 




Medium Shot Pemandangan

Semestinya semasa kita bercuti, pasti kita akan mengambil gambar untuk membuat kenangankan? Haa. Ini merupakan Haikara't Yokocho, Jepun. Haikara't Yokocho berada di 1-40 Arukapoto, Shimonoseki, Yamaguchi 750-0036 dan dibuka pada jam 11 pagi sehingga 6 petang. Pelbagai permainan outdoor yang boleh dicuba oleh pelancong.




Di Malaysia juga terdapat beberapa tempat menarik yang kita boleh kunjungi. Antaranya ialah Taman Saujana Hijau yang berada di Presint 11, Putrajaya. Taman Saujana Hijau terletak di Jalan P11, Presint 11, 62000 Putrajaya, Wilayah Persekutuan Putrajaya. Taman ini dibuka seawal jam 7 pagi. 




Book-Off merupakan kedai buku terbesar di Japan. Book-Off menjual buku terpakai, majalah, manga, CD, DVD dan banyak lagi barang. Antara tempat-tempat Book-Off yang berada di Japan ialah Hokkaido, Tohoku, Kanto, Chubu, Kinki, Chugoku dan Kyushu.




No comments:

Post a Comment

BBM3410SATU2019: KALENDER

Saya berjaya buat kalendar sendiri hasil ajaran En. Akmal. Terima kasih En. Akmal